środa, 2 marca 2016

Miedziane jajo

Jak tytuł wskazuje dziś pokażę miedziane jajo:


Renatka natchnęła mnie do wyciągnięcia starych zapasów konturówek.


 I podkreślam starych.. mają chyba z 15 lat (no może przesadzam, bo mam i takie, które mają rok, jedną nawet dziś nabyłam drogą kupna). 
Miedziane jajo, a raczej wydmuszka - notabene jedna z pięciu, które zostały mi z jajowych tulipanów - (tu) -


 bo przecież nic nie wyrzucam, bo przydasie...
- poszła na pierwszy ogień w eksperymentach reliefowych.


Zdradzę kilka sekretów warsztatowych, choć Ameryki nie odkryłam. Wydmuszka została przeze mnie polakierowana sprayem w kolorze miedzianym i pokryta mazajami konturowymi chyba najstarszą "działającą" konturówką, jaką posiadam (reszta prawie zaschła lub nie chciała za nic wyjść z tubki).
Niestety nie wiem, czy przez to, że była kładziona na malowaną farbą do metalu skorupę - czy ze starości - tak nieciekawie się po wyschnięciu skurczyła...


Wydmuszka miała dość dużą dziurę od spodu, którą wypełniłam jakąś szpachlą do drewna i jeszcze raz prysnęłam lakierem.
Reliefy robiłam "na raty" na patyczku od szaszłyków. Najpierw próbowałam bez, ale jak mi wydmuszka spadła i całą pracę musiałam zetrzeć i zacząć od nowa, to skorzystałam z "pomocy".


Jajo jakie jest, każdy widzi...
Miłego wieczoru i do następnych jaj...

10 komentarzy:

  1. Olu z tego co wyczytałam to reliefy zawsze się kurczą po wyschnięciu i trzeba nakładać grubsze kontury:)
    ale jajo śliczne, ja dopiero dojrzewam i na bank nie będzie to prawdziwa wydmuszka:)
    bardzo się cieszę, że udało Ci się i to pierwszej wykonać reliefy:)
    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze 4 "stoją" w szklance i czekają na dokończenie i publikację....

      Usuń
  2. Podziwiam to piękne jajko, jest śliczne. Uwagi cenne i na pewno je wykorzystam. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, malowałam wcześniej na szkle, zawsze od ręki, bez szblonów, więc tak naprawdę to nie jestem amatorem, raczej wzbudziłam dawną pasję...

      Usuń
  3. Jak dla mnie jajo jest świetne! I w dodatku ma piękny kolor :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Olu jajo jest cudne. Takie reliefy to idealna technika dla kogo,skto ma wprawna reke. ja niestety do takich nie należe, ale postaram sie cos zrobic. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajna dekoracja świąteczna. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajna dekoracja świąteczna. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. świetne jaja:) takie reliefy super wyglądają:)
    Tulipany fantastyczne:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne jest i szacun za to malowanie od ręki ... trzeba mieć jeszcze ta rękę :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za cenne uwagi i odwiedziny, zapraszam ponownie