niedziela, 17 maja 2015

Sofa ludwikowska shabby chic Annie Sloan Chalk Paint tapicerowanie



W listopadzie zeszłego roku wpadła mi na olx w oko 
sofa ludwikowska


Nie tego tak do końca szukałam, ale że była blisko i miała potencjał - wylądowała w garażu.
Potem niestety się rozchorowałam i kanapa częściowo odarta z obicia poszła w odstawkę


Trochę przerażał mnie "wysoki połysk" - z doświadczenia wiem, że nie da się łatwo tego cudactwa zdjąć


Tym razem na pomoc przyszła Anne Sloan i Chalk Paint - oczywiście old white, jasny wosk, odrobina przecierek.


Nie zdejmowałam ani sprężyn, ani płótna zabezpieczającego - było w dobrym stanie - sprężyny trzymały się na miejscu, a jakbym to ruszyła, to praktycznie bez pomocy tapicera by się nie obyło... a jak przekonywali mnie fachowcy - sprężyny są lepsze niż gąbka


Zdecydowałam się na materiał koloru jutowego worka - piękny splot, gruby i bardzo bardzo prosty, mnie się bardzo wpasował w tę kanapę. 
I tu utknęłam - ręcznym takerem nie mogę po bokach przyczepić materiału..


Dam radę czy jednak bez tapicera się nie obejdzie?

7 komentarzy:

  1. To co już zrobiłaś robi wrażenie - niesamowite :) Myślę że jednak coś wymyślisz i obejdzie się bez tapicera. Pozdrawiam Serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jakimi farbami malowałas te drewniane częsci czy uzywałaś jakiegos podkładu,primera?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ogrom pracy ! mam nadzieję, że uda Ci się tak, jak pragniesz.

    OdpowiedzUsuń
  4. Raczej bez tapicerowania się nie obejdzie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już jest gotowa - zdecydowałam się na usługi tapicera - mnie to przerosło....

      Usuń
  5. Sofa ma naprawdę duży potencjał, mam nadzieję, że udało Ci się ją odnowić! :) Mój salonik zdobi wygodna sofa tapicerowana z funkcją spania w kolorze szalenie modnego aktualnie granatu. Mebel ten zamówiłam w świetnie wyposażonym sklepie umożliwiającym zaprojektowanie mebla wedle własnych upodobań. Mogłam wybrać dowolny kolor tapicerki oraz kształt nóżek. Dzięki tej możliwości mam teraz pewność, że mój mebel jest na swój sposób unikatowy.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za cenne uwagi i odwiedziny, zapraszam ponownie