wtorek, 2 września 2014

Jak wykonać wzór "Węzeł Salomona" - Szydełko

Na drutach nauczyłam się robić bardzo dawno, zresztą w tamtych czasach wiele osób robiło swetry na drutach, wiadomo, jak nic nie można kupić to trzeba zrobić... Na szydełku znałam podstawowe wzory, jednak nie było to moje ulubione narzędzie. Druty odeszły w zapomnienie wraz z upadkiem komuny i zachłyśnięciem się kolorowymi marketami z zachodu. Jednak w zeszłym roku szukałam w sklepach swetra... no takiego.... takiego.... było wszystko i nic. Poszukałam więc wełny i wróciłam do robienia na drutach.


Przeglądając wzory natknęłam się na chustę zrobioną na szydełku, tzw. węzeł Salomona. Pewnie żadna nowość, pewnie i znany wzór, pewnie... ale co mi tam, zrobię poncho. Spodobał mi się ten pomysł. Teraz pora na wybór włóczki. Pierwotnie widziałam węzeł Salomona wykonany na cieniusieńkim mohairze.


Kiedyś kupiłam mohair classic Yarn Art, położyłam go i sobie leżał. Stwierdziłam, że może być ciekawy efekt - gruba wełna, grube szydełko - duże oczka. Zrobiłam i przekonałam się, że nie mój styl, więc powiesiłam na manekinie - służy jako tło do robienia zdjęć


Schemat znalazłam w sieci:

6 komentarzy:

  1. Bardzo lubię ten wzór i szukam wzoru chusty ze wskazówkami, jak rozszerzać robótkę. Będę wdzięczna za podpowiedź tu lub na maila: ulewa111@wp.pl
    Pozdrawiam, Beata

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam, podpinam sie pod koleżanke z góry bardzo bym prosiła o jakas wskazówke odnosnie Salomona wzorów na chuste. kuroisora66@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaczynamy od rogu dolnego - i z prawej strony robótki dodajemy z każdej strony jeden element wzoru - jestem samoukiem i nie zapisuję wzorów - po prostu biorę szydełko lub druty i kombinuję....

    OdpowiedzUsuń
  4. Szal, chusta, poncho ... hm... co jeszcze można zrobić salomonem? Ktoś, coś?

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie ma nic lepszego niż ciuszek wykonany własnoręcznie. Dlaczego ??? Odpowiedź jest prosta : jest wyjątkowy , unikatowy i masz pewność że jak pójdziesz do pracy lub do sklepu to połowa kobiet nie ma na sobie czegoś podobnego :))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za cenne uwagi i odwiedziny, zapraszam ponownie