wtorek, 27 maja 2014

Na tapczanie siedzi leń....

Pogoda spłatała mi figla
i wszystkie plany na dzisiejszy dzień poszły w niebyt.....
wieje tak strasznie, 
że skrzynki na kwiaty muszą poczekać


Przeglądając internet znalazłam stare zdjęcia
z mojego rodzinnego miasta
zdjęcia ze stron internetowych,
większość pochodzi z Forum Dawnego Tczewa:


Mają tyle uroku,
że postanowiłam je pokazać,
pisząc o Tczewie kilka słów


Tczew koc. Derszewo, kaszb. Dërszewò, niem. Dirschau, łac. Trsovia) - 


miasto, które przechodziło w swojej historii 
raz pod panowanie polskie, raz niemieckie


Miasto położone nad Wisłą
kiedyś kwitła tutaj żegluga rzeczna

z charakterystycznymi mostami:

niszczonymi przez zawieruchy wojenne

miasto kolejarzy

z wiatrakiem typu holenderskiego
z wierzą ciśnień
z farą Podwyższenia Krzyża Świętego



z poewangelickim kościołem
z pięknym kiedyś parkiem
kilka zdjęć starego miasta:






Jako ciekawostkę dodam
że w Tczewie mieściła się pierwsza Szkoła Morska


 Mam nadzieję, że nie znudziła Was ta wycieczka w przeszłość...

6 komentarzy:

  1. świetne stare zdjęcia! Skąd je masz? Wiesz to byłby fajny pomysł na poduszki, rezerwuję takie dla siebie..... a może walne na materiale obiciowym na nowych krzesłach???? Mam szary materiał, a zdjęcia byłyby czarno-białe, co o tym myślisz?
    A konia Martynie :) ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zródło zdjęć podałam na początku wpisu - FB Forum Dawnego Tczewa i z internetu. Niestety jakość jest taka sobie, musiałabym poprosić u źródła o oryginały... ale urok niezaprzeczalny, prawda?

      Usuń
  2. Nie znudziła, a w Tczewie bywam często.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niestety sporadycznie, choć do wakacji planuję częściej....

      Usuń

Dziękuję za cenne uwagi i odwiedziny, zapraszam ponownie