niedziela, 3 sierpnia 2014

Hortensje ogrodowe

Lato w pełni, wyjątkowo suche w tym roku, a mimo to hortensje kwitną niesamowicie - okazując pełną krasę. 


Kiedyś te kwiaty nie należały do moich ulubionych 
- wręcz przeciwnie - uważałam je za takie .... byleco. 


Jak posadziła pierwszą - poobserwowałam - zakochałam się. 


Roślina, która na jednym krzaku potrafi mieć kilka kolorów kwiatów... 


Biała niestety nie spełniła moich oczekiwań -
rośnie 3 rok, a wygląda marnie, chyba muszę poszukać jej innego miejsca.....





Rozmnaża się łatwo - poprzez odkłady powietrzne. U mnie rośnie na włókninie przykrytej korą - po prostu na wiosnę na najbliższą ziemi gałązkę wrzucam kopczyk kory i na jesień mam ładną odnóżkę. 


Mam też hortensje rozmnażane przez wierzchołki - ale to dużo trudniejsze, przynajmniej dla mnie. Na wiosnę posadziłam dwie nowe przed płotem domu - jedna z nich już kwitnie....



Tę hortensję weksmitowałam z ogrodu - denerwowały mnie kwiaty, które leżały wiankiem na ziemi


Wysadzona przed dom - do trochę słabszej gleby zadziwia masą małych kwiatków, które z różowych zrobiły się niebieskie.....



Hortensja wiosną


wczesnym latem


teraz


Hortensja chyba drzewiasta:




zbliżenia....








4 komentarze:

  1. jeszcze kilka lat temu nigdy bym nie przypuszczała, że zasadzę hortensję u siebie, a w tym roku przytaszczyłam dwie małe sadzonki od mamy:) Twoje są śliczne, ale ta niebieska chyba najbardziej mi sie podoba:) pozdrawiam cieplutko:)
    Ps, przepis na ciacho trochę później na blogu- właśnie idę pisać:)
    miłego popołudnia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za przepis - na pewno wypróbuję.... Pozdrawiam ciepło

      Usuń
  2. Witaj,
    faktycznie piękne hortensje. Ja zdecydowanie wolę krzewiastą (drzewiastą, bukietową), która jest bezproblemowa bo kwitnie na pędach tegorocznych. Natomiast h. ogrodowa, która kwitnie na pędach zeszłorocznych, oczywiście co jakiś czas przemarza, chociaż jej różowo-niebieskie kwiaty są ładniejsze.
    Pozdrawiam,
    Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam taki klimat, że hortensje nie przemarzają, natomiast mam wielki apetyt na "Anabelkę"...

      Usuń

Dziękuję za cenne uwagi i odwiedziny, zapraszam ponownie