niedziela, 25 maja 2014

Z cyklu - "Baba se wymyśliła" - drewniana donica -Tutorial

Zawsze podobały mi się drewniane skrzynki i doniczki,


jestem wielbicielką naturalnego drewna
a w necie znalazłam takie zdjęcie:


Z drewnianego tarasu pozostały nam kawałki desek
więc postanowiłam spróbować swoich sił i zbudować doniczkę
Daleko mi do ideału, ale....


Wybrałam kilka deseczek
i przycięłam je na wymiar
Pierwszy raz użyłam wyrzynarki 
ciężko było, bo deski 3,5 cm grube
a nóż chyba tępy... więc wyszło trochę krzywo
ale nie zrażałam się i zrobiłam pierwszą przymiarkę


potem trochę przeszlifowałam deski


deszczułkami połączyłam deski na wysokość


nawierciłam otwory na śruby


i skręciłam w całość



Dno doniczki zrobiłam z deszczułek,



przeszlifowałam całość


no i przystąpiłam do ozdabiania 
zawsze podobały mi się transfery na drewnie
posiłkowałam się blogiem
http://deco-szuflada.blogspot.com/
etapy transferu na drewnie:




Nie wszystko wyszło idealnie
tak naprawdę robiłam transfer drugi raz w życiu...




potem całość pokryłam olejem do drewna




środek wyłożyłam jutą naturalną


na koniec posadziłam kwiaty


i postawiłam na tarasie....


23 komentarze:

  1. świetna donica- nie dość że recykling to jeszcze zaoszczędziłaś, bo doniczki drewniane są dość drogie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Wystarczyło trochę samozaparcia.... teraz produkcja ruszy pełną parą, bo mam pomysł na stojak na pomidorki koktajlowe.... Dzięki za odwiedziny i uznanie

      Usuń
  2. Świetna ta skrzyneczka! Lubię ten cykl, bo jak baba coś wymyśli, to zawsze pięknie wychodzi :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za uznanie... w sumie pomysł miałam kilka lat temu - teraz udało mi się go zrealizować.... Pozdrawiam

      Usuń
  3. Pięknie wyszła! Aż sama mam ochotę zrobić podobną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, tego typu ozdoby pięknie się prezentują, warto

      Usuń
  4. Wow wyszło rewelacyjnie :) super pomysł i wykonanie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Idealnie jest ble.... o to chodzi, że wyszło super, bo twoje!!!! wykonane od początku do końca i to cieszy i ciebie i nas

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wszystko wyszło idealnie? Nieważne, najważniejsze, że sama ją zrobiłaś. Jest piękna.

    OdpowiedzUsuń
  7. Rewelacja, taz cosik takiego sprbuje wymodzić

    OdpowiedzUsuń
  8. Trzeba przyznać, że świetnie to sobie umyśliła :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super ekologicznie i jeszcze w dodatku ekonomicznie i estetycznie. Gratuluję pomysłu i wykonania :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Właśnie coś takiego szukam. Bardzo Ci dziękuję. Już wiem jak się za to zabrać :) Pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Olu wyszło świetnie Jednak bab sobie poradzi ze wszystkim . facet by sie nakombinował jak koń pod górę a tu prosze i przycięte i skecone i pomalowane. A trtransfery wyszły idealnie , domyslam sie że były na Nitro ?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za uznanie. Tutaj jest instrukcja:

      http://deco-szuflada.blogspot.com/search/label/transfer%20car%20plan%20na%20drewno

      genialny, szybko się odbija i nie śmierdzi....

      Usuń
  12. Świetne doniczki. Pełen recykling, a efekt rewelacja. Super, super i jeszcze raz super. Pozdrawiam serdecznie i cieszę się, że się z nami bawisz :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetna donica, też zawsze mi się takie podobały :) Transfery dodają charakterku :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ekstra!!! Bardzo mi sie podoba!

    OdpowiedzUsuń
  15. świetna:) Jak precyzyjnie wykonana:) no i ta delikatna ozdoba! Czysta elegancja:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Też bardzo lubię drewno, więc donica bardzo mi się podoba :))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za cenne uwagi i odwiedziny, zapraszam ponownie