sobota, 4 października 2014

Bursztyn w srebrze - wire wrapping - Tutorial

Opiszę dziś, a raczej pokażę, sposób wykonania wisiorka techniką wire wrapping


Potrzebne:
drut (tu 930 i 999) 
grubość 1,5 mm - rozklapany młotkiem, 1 mm i 0,5 mm do owijania
Palnik + reszta 


do zrobienia kulek na końcu drutów 
i połączenia podstawy


kaboszon - tu bursztyn
Zawieszka ze srebra próby 925
i wena twórcza
A więc zaczynamy:











Najwięcej problemu miałam z umocowaniem kamienia - 
test wisiorek przeszedł na bębnie ze stalowymi satelitkami przez cztery godziny -
wszystko pozostało na swoim miejscu, a srebro się utwardziło. 
Oto efekt:






9 komentarzy:

  1. No świetnie to pokazałaś :) bardzo fajny wisiorek :) a z ciekawości te druciki z kuleczkami to drut próby 930 czy 999?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kuleczki robiłam na 930 - grubość 1 mm, owijałam 999 - kulki co prawda pozostawiają wiele do życzenia, ale to już teraz kwestia wprawy. Jak wspomniałam, mam koleżankę złotnika, czasem zdradza mi tajniki swojej wiedzy - kulki robi się na koniuszku drucika a palnik musi być tak ustawiony, by stykał się z drutem w miejscu, gdzie osiąga najwyższą temperaturę - czyli na końcu płomienia - a dodatkowo robiłam to na płytce, więc odbicie od niej powodowało jeszcze wyższą temperaturę.. Dzięki za odwiedziny

      Usuń
    2. Pewnie że praktyka czynie mistrza :) ale już radzę te druciki z kuleczkami rób tak jak opisywałaś ale tylko i wyłącznie na drucie próby 999 do owijania też 999 , spróbuj a zobaczysz :) z drutu 930 rób tylko bazę i bigle ponieważ są twarde i sztywne bardziej:) pozdrawiam

      Usuń
    3. No tak... wiem, że twardy, ale tylko do takiego mam dostęp w dobrej cenie

      Usuń
  2. Piękny wisiorek ! Ta technika daje niesamowite efekty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję... im bardziej zgłębiam jej tajniki, tym bardziej mi się podoba (technika oczywiście)

      Usuń
  3. Przepiękna jest taka biżuteria artystyczna z bursztynem <3 Taki wisiorek można nosić z dumą. Błyskotka idealnie pasowałaby do mojej czarnej wieczorowej sukienki.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za cenne uwagi i odwiedziny, zapraszam ponownie