czwartek, 1 maja 2014

Starych koronek czar....

Koronki... takie robione na szydełku czy techniką koronek siatkowych tzw. filetów plecionych. Strasznie pracochłonne, niesamowicie dekoracyjne, pasujące praktycznie do wszystkiego


Mistrzynią była moja Babcia, która plotła cudne wzory z cieniusieńkiej nitki
Zachowały mi się po Niej wstawki do pościeli



i prawdopodobnie dekoracja poduszki


zrobiona techniką koronki plecionej
Piękny motyw róż misternie wyszyty przez Babcię na siatce
Siatka nadszarpnięta zębem czasu
a i tak przyciąga wzrok....


Znalazłam też zdjęcie, 
na którym widać fragment firan z haftowanej siatki. Babcia zmarła w latach 90. ubiegłego wieku,a ja pamiętam te firanki, wisiały na oknach do jej śmierci...i wiecie co? Były praktycznie niezniszczone.... Wielka szkoda, że się nie zachowały Zafascynowała mnie ta technika, zakupiłam zestaw do filetu, ale o tym później, jak rozpracuję nową zabawkę...


Szydełko nie jest moją mocną stroną - praktycznie nie umiem czytać wzorów - no może poza jednymi - imitującymi koronkę siatkową... mam do tego wzoru niesamowity sentyment - kojarzy mi się z Babcią. I okrągły stół z serwetą, taką ręcznie robioną, zresztą jedyna, którą udało mi się samej dokonać


Coś w tym jest, że dzieciństwo jest najwspanialszym okresem naszego życia i potem szukamy jego namiastki otaczając się rzeczami, które je przypominają
Siatka i motyw róż....
Raz na jakiś czas zaczarowuje mnie szydełko
teraz pracuję nad firanką, jeszcze nie wiem, jaki będzie efekt końcowy, na razie wygląda fajnie


i na koniec część firanki, niestety zakupionej a nie zrobionej...


7 komentarzy:

  1. Właśnie tego typu wstawki, przypominają mi dzieciństwo , babcię i Jej pościel.I dzisiejsze marzenie-stworzyć sobie taką samą.Od lat mam zamiar, gorzej z realizacją.Szydełko mam opanowane, gorzej z szyciem .
    Lubimy wracać do beztroskich lat dzieciństwa.....
    Pozdrawiam majowo:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem szycie jest łatwiejsze.... ale to wszystko jest chyba kwestią odrobiny wprawy i .... dużej ilości chęci. Dziękuję za wizytę i pozdrawiam słonecznie znad morza

      Usuń
  2. Piękne rzeczy:) podziwiam osoby,które umieją tworzyć TAKIE CUDA!
    pozdrawiam,dziękuję za odwiedziny i zapraszam częściej:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny i miłe słowa, ja się tego tak naprawdę dopiero uczę....

      Usuń
  3. Witam ma Pani racjewszystko co zwiazane z babcia kojarzy sie pieknym dziecinstwem i szkoda ,ze dopiero po latach wracaja wspomnienia.....kochanej babci robiacej na szydelku serwety ,firanki?. Piekna ta Pani serweta wspaniala pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam ma Pani racjewszystko co zwiazane z babcia kojarzy sie pieknym dziecinstwem i szkoda ,ze dopiero po latach wracaja wspomnienia.....kochanej babci robiacej na szydelku serwety ,firanki?. Piekna ta Pani serweta wspaniala pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Coś pięknego, rób i mnie naucz :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za cenne uwagi i odwiedziny, zapraszam ponownie